Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Curious about the benefits of meditation?

In just a few minutes daily, this course will teach you how to relax and relieve stress. Even with a full schedule, you will want to make time for this!
From our sponsors
寶寶多大才能知道吃東西要吃多大口不會噎到
Dec 30th 2013, 08:01

我兒子一歲多的時候,蘋果我都是切小小塊,教他用手拿叉子叉水果來吃...
後來芭樂,桃子,梨子,香瓜...只要能切塊的,我都是這樣作~~
就是怕他自己整片拿起吃,咬太大口去噎到...

結果去唸幼幼班時,老師跟我婆婆說,為何我小孩不會自己拿水果吃,
因為他已經很習慣,吃水果要用叉子,大人都會幫他切小塊...
還有一次問說,為何我兒子不會剝香蕉...因為我家很少出現香蕉~

被老師這樣說之後,回家水果就變成切片,叫他自己用手拿...
可是他也很可愛,手拿水果會黏黏的,他就會自己拿衛生紙擦手,
或者乾脆又去拿叉子出來...就不喜歡用手直接拿水果吃..

我也不知道我這樣作,是好還是不好,可是孩子給婆婆帶之後,
婆婆也是跟我一樣,孩子的水果都會切小塊,放上他專用的叉子...

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 sdfgdf2 的頭像
    sdfgdf2

    中文名字日文翻譯, 中文翻譯日文名字, 名字日文翻譯, 日文翻譯名字, 日文翻譯字典發音, 日文翻譯網 漢字,

    sdfgdf2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()